2007-01-02

*sniff*

Jag är verkligen sjukt risig. Jobba är det sista jag vill göra. Så istället hittar jag saker att förfasas över för att slippa tänka på min krassliga hälsa. Vad kunde väl vara ett bättre ställe att börja än dagens Aftonblad?

  • Forskare omvänder homosexuella bockar (ja, bockar, alltså herrfår) för att de på grund av ointresse för tackorna hotar den framtida brittiska fårproduktions överlevnad. Det finns redan en klubb på communityt qruiser som visar sitt stöd för ett bevarande av håmågejjfåren. Jag vill egentligen inte, men hur låter man bli att tänka på en viss antikfjolla under sådana här omständigheter? Ja, ni vet ju...
  • Medelsvensken går upp 6 hekto under jul- och nyårshelgerna. Aftonbladet vill gärna förstärka det mediala värdet av denna iakttagelse med en jämförelse. Hela Sveriges vuxna befolknings massa ökar med vikten av 2800 mindre flodhästar. Anteckna och lägg på minnet.
  • Anonym amerikan vill fria under Superbowl. Det är rätt dyrt så han har startat en blogg för att samla ihop 18 miljoner till nån sketen reklamminut under USAs absolut dyraste sändningstid. Säg den flicka som inte faller för en så chevaleresk gest.
  • Bindi The Jungle Girl har fångat sin första krokodil.

Det gäller att hålla sig à jour med current affairs. Måste fan snyta mig. Hej.

Andra bloggar om: dumheter, peder lamm, fetma, krokodiljägaren, superbowl, aftonbladet

2 kommentarer:

malva sa...

Men åh! Jag googlade ju homobockarna idag för att få länkmaterial till mitt nya inlägg, och så dyker din blogg upp!
Du ska då alltid vara först med allt, eller nåt..

Mattias sa...

tricket är ju att inte ha nåt liv utanför bloggen duvet, haha...