2007-01-02

06-07

Jag är tillbaka på jobbet efter nyårshelgen och det känns inte hälsosamt någonstans. Igår var som sig bör en mycket långsam dag som jag, Augusto och Lisa spenderade hopkurade i min soffa framför teven.

Alltså, jag är verkligen galet förkyld, räkna med massor av gnäll å gny och självömkan här ett tag framöver. Det är verkligen hemskt orättvist att man måste bli förkyld på nyårsafton och under en period var det högst tveksamt om jag skulle ta mig iväg någonstans över huvud taget. Det gjorde jag ju såklart till slut, men väl framme hos Lisa var jag rätt risig genom middagen. Det var lite synd för folk hade slängt ihop en massa tjusig mat som jag inte riktigt uppskattade tillbörligt mycket. Paula och Petra kom med couscous, John och Jenny hade schysst potatissallad. På plats tillverkades bruschetta och spenatpaj och det var oliver och ostar högt och lågt.

Den där spenatpajen gav upphov till en del huvudbry eftersom den enligt en skön sjuttiotalskokbok skulle tillverkas med äggstanning, och inte vilken äggstanning som helst utan ägg royale. Låter grymt exklusivt, men fånigt av en kokbok att starta ett recept med "...gör en ägg royale". Vad fan är det liksom? Is it because of the metric system? Rosa styrde upp det i alla fall för den blev god när den var klar, royale eller ej.

Jag startade ett litet race av huskurer för att kurera mig innan tolvslaget. Jag knaprade Ipren, sussade en stund, hinkade kaffe, åt en bit smått genial cheesecake (till och med jag insåg att den var genial trots mitt miserabla tillstånd). Det som till sist hjälpte var lite för mycket whiskey (tack Anna). Hemma hos Lisa var massor av fina människor och även om jag lätt hade kunnat ta hem den mindre prestigefulla titeln Social Retard 2006, så blev det till sist rätt trevligt. Skönt att man kan lita på spriten...

Kvart i tolv ungefär begav vi oss iväg till Järntorget genom ösregnet för att kika på fyrverkerier och dricka fulskumpa. Kändes rätt bizarrt med det galna vädret när vi stod och huttrade, halvtaskigt skyddade från regnet utanför Respekt. Raketerna ven om öronen och regnet piskade i nyllet, men med min whiskeyvarma mage och i mitt lättade, tillfrisknade tillstånd kände jag mest en fet tillförsikt inför 2007. Pusskalas!

Aftonen avslutades på Bam Bam med Viva Revoluciòn-spelning, dansande på lutande dansgolv, öl, rökande på glashalt blött däck, vurpa i trappan (Lisa), stagedive (Augusto), livrädda människor som flyr flygande brassar (alla andra) och annat fint. Augusto var galet berusad (i divisionen glömma sin mobil hos Lisa och istället ta med sig ett paket sesamkakor). Jag hade ju varit lite skeptisk till firandet men nyår var jättefint och med tanke på mitt tillstånd när kvällen började var det inget mindre än fantastiskt.

Jag har inte så mycket bilder och de jag har är från mobilen, men de dyker upp i ett senare inlägg.

Kramar

Andra bloggar om: nyår, fest, 2007

3 kommentarer:

Patrik sa...

haha men sugar, du får ju inte vara sjuk. jag stod också i regnet, på götaplatsen och blev typ soaking wet.

Anonym sa...

Sjukt att du firade nyår med min syster och jag gick och la mig typ halv elva...
Så kan det vara, Grått nytt hår mitt hjärta.

Mattias sa...

pat: soaking wet is the new black. ;)

tee: men inget tolvslag då? under en period kändes det som att det inte skulle bli nåt för mig heller iofs, heh. vi saknade dig, jag å petra under markisen utanför respekt om det kan vara till nån tröst. puss