2007-01-02

Sicko

Jag har inte råd att vara sjuk. Det vill säga - jag har inte råd med nån karens. Så jag tog semester imorgon. Känns ganska perverst att ta ut värdefulla semesterdagar enbart för att kunna ligga och snörvla i sin säng och suga i sig mängder av te, men fantastiskt skönt samtidigt. (Haha - smart mening. Vad lär vi oss av detta? Inte bara att te är gott utan att perversioner är skönt.)

Anywho - utan snygg övergång - fan vad jag hatar Västtrafik. Särskilt den äckliga lilla fisringen till spårvagnschaffis som stint stirrade mig i ögonen medans jag och min febriga kropp hastade mot vagnen och i sista sekunden plingade till sådär jävla försmädligt och åkte sin väg mitt framför min snordrypande snok. Det här var ettan som gick från Östra strax efter 17.00, han körde vagnen med nummer 762 och släpet hade 805 präntat längst bak. Om dessa siffror innebär någonting för någon Västtrafikanställd person som kan tänkas läsa det här och denna person i så fall vet vem fisringen i fråga är, så tveka inte att hälsa honom att det finns åtminstone en förkyld människa i Göteborg som hatar honom. Hatar honom mer än han hatar klimathotet, Saddam Hussein, George W Bush, pest och kolera, ja - till och med mer än han hatar sin egen förkylning. Död åt fisringen, må han brinna!

Surt satte jag mig på nästa etta (vilka valmöjligheter har man när man har aktiverat sitt sjukt over priced månadskort samma dag?) och började räkna ut hur många dagstidningars "Dagens ris"-spalter jag skulle orka maila när jag kom hem. Men då - som en skänk från ovan - kom hämnden som på beställning. Någon form av olycka vid Olskrokstorget innebar att vi skulle backa i en vändslinga vid Härlanda och fortsätta mot stan via Kålltorp och Korsvägen istället. När min vagn anlände vid Härlanda var fisringen redan glatt på väg in i slingan då beskedet kom att olyckan/vagnfelet/whatever var uppklarat och att det trots allt var fritt fram vid Olskrokstorget. Detta ledde till att vagnen jag satt i helt plötsligt befann sig framför fisringens äckliga bajsvagn! Vad är oddsen? Hur ofta kör spårvagnar om varandra? Victoire! Fröjd och ära och rättvisa åt de förkylda!

Nu ska jag påbörja min stora tedrickarkur framför teven och mysa de rättmätiga segrarnas förnumstiga mys. Eller kanske ska prova det där med whiskey igen, det ska ju vara bra till så mycket...

Puss

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

malva sa...

Jisses ja, vad är oddsen?

Grattis!