2006-09-23

Linda

Idag har jag skådat. Författare och litteratörer. Och Linda Rosing. Helvetes jävla olika svordomar i evighet att jag inte hade en kamera. Jag lufsade runt på bokmässan och letade muminböcker (lite halvhjärtat ska jag erkänna, taskigt med pengar nu) och Lingan ringde upphetsat och tvingade mig tillbaka till Aftonbladets (självklart, var annars, haha) monter. Hon sa att det var viktigt. Och väl på plats fick jag syn på den omisskännliga profilen - en stenhård hylla och en stenhård anknäbb på ledaren för Sveriges minsta och nöjdaste parti. Hade jag bara haft en kamera så hade hon haft bunnyears i min blogg vid det här laget. Livet är fullt av missade tillfällen... Suck...

Jag har egentligen inte jättemycket att skriva om mässan, hade behövt massor mer tid och massor mer pengar så kanske det här inlägget varit mer uttömmande. Men så kan det vara antar jag.

5 kommentarer:

Camilla sa...

hädanefter kommer du prata om ditt liv som före linda rosing o efter linda rosing. ingen kan gå oberörd från en sådant möte.

Mattias sa...

Alltså - vi kollade på en grej m Göran Greider, Joakim Pirinen och Mikael Strömberg om deras nya bok "Men först lite musik" i Aftonbladets monter. Jag hade lite bråttom så ville hitta nåt att köpa och gick därifrån. Sedan ringde Lingan och då stod hon där bredvid kön när dom signade boken... Jag har sett henne tidigare vid nåt tillfälle på stan, men inte efter Unika Partiet. Det var som en chock, haha... Att en sån människa finns på riktigt liksom. Det var nog mest därför jag ville ha bildbevis. Det är ju bara för mycket alltså...

Camilla sa...

hade d inte varit så att ja jobbar idga hade ja lätt åkt dit. barbie on drugs. vem vill inte se det live?

Anonym sa...

meh! du har ju för tusan kamera på din telefon!
Sen hade du kunnat skicka bilden t mig,för jag har en sån där kabel.

Mattias sa...

jo, åååh... jag vet. men det var en sån chock - det blev för mycket. jag kunde inte tänka, dumma... flåt.