2006-09-23

Snabbnatti

Det blev ingen träning i Bergsjön idag heller för nu hävdar Lingan att hon är sjuk. Alla dessa simulanter man måste stå ut med så fort man är pepp! Men vafan, till slut - efter massor av segande och fördröjande av det hela - tog jag mig iväg till Valhalla och simmade 1000 meter helt på eget initiativ istället. Så nu känner jag mig smått galet duktig som faktiskt orkade ta mig iväg själv utan vare sig Coach Nän eller Coach Ling. Grymt ju.

Efter detta projekt förtjänade jag ett par folköl och sedan träffade jag Lingan och Yrsa en snabbis utanför Jazzåå på Andra Långgatan. Vi bokade en bokmässedejt imorgon klockan (hu och ve) 0915 på Korsvägen, så jag borde verkligen däcka illa kvickt. Tog sällskap med Lingan på vagnen till Domkyrkan och gick till Uppåt Framåt för att träffa underbara Lisa. Underbara Malin och andra underbarheter var också där, men jag kände mig lite småstressad på grund av morgondagens begivenheter så jag gick hem ganska tidigt. Odd at Large hade fest i alla fall och det är väl också mest beroende på bokmässa och sånt. Av någon anledning hade dom tydligen fest i Malmö också och det fick jag aldrig någon vettig förklaring till.

Morgondagen ska förutom bokmässa ägnas åt jobb och ett (med största sannolikhet misslyckat) försök att dra sig undan jobb på söndag morgon så att jag kan gå på Woody West med Lisa. Den jäveln saknar jag mest hela tiden - hon kan konsten att göra ett i många fall allvarligt fattigt liv fan så mycket trevligare genom sin blotta närvaro. Hon är i alla fall kvar till tisdag och fetpepp på att träffa Thea så borde boka en dejt med Terry och la petite på måndag kanske?

Nu ere natti
Puss i röva

ps. Vita veckor är sällan helt vita men nästan, ok?

Inga kommentarer: