2006-08-21

Fejk

Nu har jag sovit ut och det var lätt bland det bästa jag varit med om. Sussade redan på vagnen hem, hade det inte varit så mycket folk hade jag inte tvekat att lägga mig på golvet, haha...

Men - min över allt annat prioriterade dagtupplur har ju även medfört att jag inte kunnat kommentera Linda Rosings senaste eskapader på ett vettigt sätt. Hon ger sig bland annat på ett förslag om att fejkstämpla alla retuscherade modebilder - känns varken som en särskilt brännande politisk valspurtsfråga eller ens genomförbart med tanke på grundlagens tryckfrihetsförordning. Gudrun Schyman sågar hennes bimbo-i-det-blå-idéer med fotknölarna.

Men jag har beslutat följa hennes exempel och dessutom göra reglerna hårdare - varför inte fejkstämpla det som är fejk, antingen det är retuscherat eller ej?

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du bara hade läst på ordentligt så sa tydligen schyman olika saker om Linda, fast både Expressen och Aftonbladet lyssnade på samma samtal.
Aftonbladet sågade, Expressen hyllade.
Så olika det kan bli.

Men, men... All publicitet är bra publicitet.

Mattias sa...

hmm, hittar ingen artikel som hävdar att gudrun schyman hyllar lina rosings fejkstämpel-förslag, vare sig i aftonbladet eller expressen... har du en länk?