2006-08-22

Commie bastard

Ser man på...? Vet inte vad jag hade väntat mig i och för sig, men Lars Ohly vet jag ungefär ingenting om.

I dig har vänsterpartiledaren Lars Ohly en äkta tvillingsjäl!
Du är en person med fasta ideal, ibland väl mån om att övertyga alla andra. Kärleken har stor plats i ditt liv, men det hindrar dig inte från att slå runt när tillfälle bjuds. Det materiella är mindre viktigt – hellre ett gott skratt än en nystruken skjorta.



Kolla vilken partiledare du är i GP's test. Rapportera gärna tillbaka med en kommentar eller så, jag är en nyfiken liten röding, hehe...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Har du skägg och är du från Norrland? Annars är det nog det enda som skiljer dig och språkröret Peter Eriksson åt.
Du är en person som tar stor plats, både socialt och i arbetet. Du har ett stort engagemang och ser till att fokusera kraften där det behövs. Andra får tänka på formerna. Miljötänkandet är centralt i ditt liv och landet går före staden

Jotack, jag vet...

Mattias sa...

det är synd att det bara var partiledare och inte politiker över huvudtaget det gällde. i så fall hade jag nog slutat som marit "driver du med mig" paulsen.

förbannat trevligt att du gör din stämma hörd för övrigt din gamla smygläsare. nu blir det drag under galoscherna, haha... :)

Anonym sa...

fick ju samma... (nöjd nu när jag kommenterat det? ;) )
fast ohly o co ligger visst rätt risigt till för tillfället. hua.

Mattias sa...

jao. tacka vet jag gudrun - det var tider det...

Anonym sa...

Förvånande blev jag också Lars Ohly. Fast jag vet inte om jag skulle blivit gladare för något annat.

Mattias sa...

nä, inte jag heller alltså. nu är väl förmodligen inte "vilken-partiledare-är-du"-testet i GP meningen att ta på största möjliga allvar, men jag blev ändå lite förvånad över Lars. Fast det kanske är för att han känns väl slätstruken. Vet faktiskt ingenting om honom förutom det där commie-rabaldret som var när han tillträdde...

Anonym sa...

Om nagon skulle kunna berätta för mig hur GP fick mig att bli Maud Olofsson skulle jag vara väldigt tacksam. Funderar pa att skicka ett surt brev till läsarombudsmannen med krav pa förklaring. Fast vem vet, med en annan politisk färg skulle fru Olofsson kanske inte vara sa dum. Känns som ett handfast fruntimmer som star när de andra faller. Precis som jag.

Mattias sa...

HAH! Efter att ha sett dig åka Spinrock på Liseberg vet jag inte om jag skulle klassa dig som en fullt så stabil kärring! ;)

Ah, det här är skoj! Vi borde sno ihop en stadig samlingsregering med våra resultat som grund. Pax för finansminister! *gnuggar händer och tror på fullt allvar att man får göra precis som man vill med degen* Jag lovar ponnies och helikoptrar till folket!

Anonym sa...

Pax för försvarsminister! Har fortfarande bilden pa min näthinna hur kronprinsessan Victoria lubbar runt i smalandsskogarna med ett buskage pa hjälmen och grönt bajs fastkletat i det majestätiska ansiktet. Som försvarminister har man helt klart de bästa möjligheterna att förnedra folk som förtjänar det. Tvangsrekrytering av Stureplanseliten! Da blir det Lussan, Grefvar och Baroner som far lära sig konsten att vandra i träsk pa ett förnuftigt sätt och hur det är att ligga pa vakt i tre dygn i sträck pa en gärdsgard med sin AK4 och blöja som enda sällskap. Om de är i den författningen, att de skulle kunna försvara Svea Rike när ryssen kommer? Skit samma, det gar ju ända käpprätt at helvete för försvaret.