2007-01-23

Winter wonder land

Förra året ondgjorde jag mig en del över snön, i alla fall när den föll i mars, men då var jag ledsen och dessutom hemskt trött på att ha blöta isklumpar istället för riktiga fötter. Det snöade ju en del förra året. I år har det ju inte varit bättre. Även om jag inte varit ledsen på samma sätt i år så gör ju grått, svart, blött, äckligt väder inte att man är muntrast i världen direkt.

Men nu är det bara fint! Stora, ulliga, virvlande flingor som gör livet lite ljusare. När jag gick ut och rökte på lunchen blev jag vansinnigt sugen på att lägga mig ner och åstadkomma en stadig snöängel. (Lugnade ner mig dock, snö är fortfarande blött). Surt nog jobbar jag i natt, men om snön finns kvar imorgon ska jag bygga en snölykta på balkongen.

Andra bloggar om: snö

Inga kommentarer: