2007-01-30

Cum as you are

Aha, det var alltså Nirvana som gjorde det. Skumt bara att alla trashtastic grungegossar jag var crushad på under gymnasietiden aldrig drabbades av håmågejjfili. Fast de kanske bara inte kommit ut än? Jag funderar på att ringa runt lite...

Everything's coming up Mattias! Om jag verkar upptagen eller inte hör av mig på ett tag är det bara för att jag ägnar mig åt ljuvlig nostalgisex i flanellskjorta.

Enligt Love Gods Ways så är nämligen just Nirvana ett av de band man bör se upp med om man inte vill råka ut för fikussmittan. Kolla hela listan här för ett stycke klassisk nätunderhållning. Jag älskar kommentaren bredvid Morrissey...

Det finns också en (betydligt kortare) lista med Safe Bands. Aftonbladet kommenterar det totalt orimliga i att Cyndi Lauper finns med på den listan, men jag tycker det är minst lika skumt att Dresden Dolls och Evanescence står med. Parollen på hemsidan (som dessutom smyckas av ett Oscar Wilde-quote och benämner honom som "reformed homosexual") är nämligen "Join Us in our efforts to rebuild the Moral Majority". Väldigt blandade budskap måste man säga, eh...

Andra bloggar om: , , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Elton John(really gay). Jo man tackar, det hade jag ingen aaaning om. Vilken tur att listan fanns. I belive, i belive in god.

Mattias sa...

åh, jag är blåst, haha. men inte lika blåst som aftonbladet uppenbarligen. Tor Billgren förklarar hur det hänger ihop på Antigayretorik.

Anonym sa...

Damn, jag hade ju tänkt använda den där rubriken i min blogg ju :-P

Mattias sa...

haha, witty innit? ibland är det svårt att låta bli pappa-skämten...

Anonym sa...

Tycker listan var bra. Skitmusik alltihop för fan.Sprid denna lista vidare så att alla unga i världen blir avsvkräckta från att lyssna på KD Lang och Metallica och annan skit.
Syftet är väl för fan skitsamma. VEM bryr sig??

Mattias sa...

ah, om det faktiskt funkade att omvända heta pojkar med musik så kan det gärna vara vilken crappig skit som helst för min del...

Anonym sa...

Men det enda som krävs för att omvända nån är väl en bra personlighet?
Eller tror du att man blir KÄR i en ful skrynklig kuk med en sladdrig hårig pung?

Mattias sa...

nej, det blir man inte. eller det kanske det finns folk som blir men jag är inte en av dem.

finns många många många straighta pojkar som det krävs fan så mycket mer än en fräsch personlighet för att omvända skulle jag tro. hade du sagt kloroform hade jag kunnat gå med på det.

Anonym sa...

Skrev ett svinlångt inlägg..men jag raderade det för det blev för personligt. Men vi kan diskutera vidare nånannanstans nånannangång för det är en rätt intressant sak tycker jag.

Mattias sa...

haha, jag tror inte jag hänger med på hur du menar riktigt. vi bör ju rimligtvis omvända åt "olika håll" om du fattar. men förklara gärna nån annanstans. :)