2006-11-06

Vive le weekend!

Helgen har varit hård men rättvis. Uppslutningen blev inte riktigt som jag skrev sist utan det blev jag, Augusto, Lisa, Malin, Lingan och Rosa som förfestade lite hos mig. Daniel, Hanna och Daniel 2 gick till Klaras istället och vi mötte upp dom på plats på Pustervik. Filip Strebeyko spelade skivor på bottenvåningen så passade på att bjuda in honom till årets mosfest.

På övervåningen spelade först Ramona Córdova (som jag till dess trodde var en kvinna och inte hade hört något av) och det var fint. På hans myspace-sida finns ett par låtar att lyssna på. Shugo var strålande, loopade sig själv och sin gitarr med pedaler som han pillrade på med sina nakna barfotatår. Jag har mest lyssnat på senaste skivan och Mist är en favvo. Under en låt joinade en glad Jens Lekman in med nåt skumt litet plingande instrument. Jag funderar på att gå hem till honom och hälsa på. På sin blogg lämnar han nämligen glatt ut sin adress och vill att man ska skicka vykort till honom i utbyte mot hans ukulele. Han kanske har bestämt sig för att bara använda sig av skumma små plingande instrument numera? Skumt i vilket fall.

Efteråt träffade vi Nanna utanför och hon var glad och mjuk i mössan, haha. Jag passade även på att hälsa på Shugo och tacka för en fin spelning. Han garvade en del. Jag var väl inte helt nykter, hehe... Bilder kommer.

Jag, Augusto, Lisa, Malin och Nanna åkte hem till mig och drack fulrom och cola på bästa sätt till klockan var stadigt mycket. Min säng är trasig (igen) och står placerad i vardagsrummet. Ser ut som en spilta, man kan ha den som dansgolv. Till mos funderar jag på att fylla den och använda den som mosbuffé. När alla är mätta och belåtna börjar mosbrottningen i det som blir över. Ta med egen trikå!

I alla fall ledde min liberala inställning till alkohol att jag mådde mindre bra på lördag morgon. Att dessutom gå därifrån till jobbet och lämna Malin, Lisa och Augusto sött sussande runt omkring i lägenheten var galet orättvist och gjorde mig mycket bedrövad. Jag blir knappast employée of the month tack vare mina bedrifter på lördagspasset alltså... När jag kom hem hade mina små rara skyddslingar redan gjort sig i ordning och satt parkerade i köket med en drink redo till mig. Så allt jag behövde göra var att duscha lite innan vi begav oss till GS2H.

Det var tur att jag inte klädde ut mig till en cambozola för den mögel-idén var redan tagen. Fast den här människan var utklädd till en vällagrad Kvibille ädelost. Jag maskerade mig inte överhuvudtaget - efter fredagens äventyr kändes det som att jag passade in i temat ändå. Jag träffade Patrik "gul å snäll" Chi och hans kompis Mattias. Med Shugo blir det två asiater på en helg! Koolt. Roligt att hooka upp med någon man pratat med såpass länge men inte tidigare träffat. Vi drack jellyshots. Det kan jag ärligt säga att jag aldrig kommer göra igen.

Gårdagens efterfestande blev av det slöare slaget. Det var bara jag, Augusto och Lisa som gjorde ett måttligt helhjärtat försök att titta på Hoodwinked, men det tog inte lång tid innan vi gav upp och däckade. Idag har jag mest sovit och nu är jag tillbaka på jobbet igen. Jag är just nu hemskt avundsjuk på Lisa och Augusto som tittar på Silent Hill. Själv har jag sex timmar kvar på jobbet. Yey. Imorgon åker Lisa hem igen tråkigt nog. Helgen har gått snabbt som fan och jag kommer sakna henne massor. Hade varit trevligt att alltid leva dålighetsliv med henne och de andra fina i min lägenhet. Jag borde ha en roomie tror jag, är alldeles för ensam och sällskapssjuk annars.
Nu måste jag fixa jourlistan.
Puss

Andra bloggar om: shugo tokumaru, ramona córdova, gs2h, musik

2 kommentarer:

Patrik sa...

Nä, de där jellyshotsen var inte något vidare...och det var faktiskt inte min idé...haha :)

Mattias sa...

haha, det var ju du som så gärna ville veta vad det var! vi var ju tvungna att testa såklart. fast nu vet man = bra. :)