2006-11-12

T-bone 25

Igår fyllde världens raraste FI-frisyr 25 heta jordsnurr. Jag tog mig iväg till Terry i Frölunda efter att desperat ha skrapat fram en värdelös liten present jag inhandlat på bokmässan. Jag fick en present som var mycket finare av henne - en Hidden Cameras-väska som hon i all hemlighet köpte till mig medan jag var på toaletten under spelningen tidigare i höstas. Det var menat som en mospresent, men hon kunde inte låta bli att ge mig den nu. Hon är som sagt världens raraste. Så under veckan tänkte jag hitta nåt vettigt att ge henne istället.

Hon har även världens sötaste dotter. Igår låg hon inne med en lattjo feber på 38,6 och somnade på olika människor mest hela tiden. Inte på mig dock, hon är rädd för mig av någon anledning. Det är säkert bara sunt, men gör mig lite olycklig tror jag. Jag är ju bäst - när ska hon inse det?

Vi fick kakor om hemmagjord tårta och annat fint. Hon hade gjort två tårtor och vi gnagde i oss den som det stod Therése 25 år på. Detta innebär att hon får ta med sig den hon skrivit Tärry (med lite mysko stil så det snarare ser ut som Järry) på till jobbet. Kan bli en skum tillställning kan jag tänka mig, haha.

Efter kakfest åkte jag hemåt och mötte Augusto på vagnen. Vi ordnade en blogg till honom så att han kan blogga allt det där skumma som jag vill men inte vågar blogga. Saker plockade från här och där ute i overkligheten mest. Ta en titt på Hello Happiness om ni vågar. Det blir säkert allmänt ground breaking.

En helg med Augusto är ju inte riktigt som den ska utan ett rejält alkoholintag och efter en del pladdrande med Lisa på msn och telefon begav vi oss till Gretas. Där va det som det brukar - ok först och sedan byggdes ångesten på bit by bit under kvällen. Nanna dök upp efter att ha dansat loss på Uppåt Framåt (varför i hela helvetet gick vi inte dit istället?) och gjorde oss sällskap på scenen framför den lille äcklige DJ'n som måste vara hårt styrd av Gretas' ägare eller nåt. Eller så har han verkligen sådär hemsk smak. Han är såå sur och har inget sinne för humor överhuvudtaget. Det hela ledde till att jag och Augusto fick spela upp vår egen tolkning av Grease. Oroande.

Nu är det snart dags att göra sig i ordning en smula och bege sig till Jord för att se Hellsongs. Det blir säkert mysigt tror jag.

Kram

Inga kommentarer: