2005-11-16

I väntan på mos


Igår kom jag fram till att jag inte bjudit in några människor till Mos! Lingan och jag satte ihop en inbjudningslista och hon har bjudit in de sina, men jag har inte riktigt kommit mig för... Så det måste verkligen göras idag. Jag vet typ bara att Terry kommer. Och Augusto med nån flicka. Det känns lite stressande i och med att det inte känns som att det finns så jättemycket annat att se fram emot just nu.

Nu sitter jag på jobbet (surprise!) och försmäktar i väntan på att klockan ska bli fem. Jag är som vanligt gravt oinspirerad av mitt arbete, men det finns en liten ljusglimt i framtiden. Det förändrar väl egentligen inte mitt arbete så mycket men innebär ändå en skön förändring och förenklar samtidigt tillvaron avsevärt. Jag har sökt en nattjänst på Sahlgrenska. Det innebär (i trevlighetsordning):

  • Inga fler vidriga dubbelpass!
  • Inte heller några andra tidiga mornar!
  • Jag kan gå till Sahlgrenska på halva tiden det tar mig att åka till Östra!
  • Det ringer inte lika mycket på natten!

Det finns säkert fler fördelar som jag inte kommer på just nu. Det enda negativa är att Daniel också har sökt platsen. Inte för att jag inte unnar honom tjänsten, men det sätter oss i ett lite sorgligt dilemma. Det finns nämligen två tjänster och om vi båda blir anställda så innebär ju det att vi typ aldrig ses igen! (Tänk: dramatiskt crescendo i en Disney-film). Alltså - jag skulle jobba tre nätter och när jag är ledig gör han sina tre nätter. Skittråkigt. Ingen av oss trivs ju att jobba under de omständigheter som vi gör nu, så det känns ju lite trist hur det än blir. Men jag hoppas ändå att jag får tjänsten, det skulle göra livet ganska mycket behagligare alltså.

Ja, nu får jag väl arbeta lite igen antar jag.

Tata!

Inga kommentarer: